Short stories

iei bacu’, nu iei bacu’, Tulcea tot peste Dunăre ie

download

Știu că doare, prietene, dar cu sau fără succesul tău la examenul maturității, poziția geografică a orașului Tulcea nu se schimbă. Scriu asta pentru că e săptămână de simulări în toată țară și trebuie să fiu și eu nostalgică, așa, măcar puțin.

Da’ să știi, eu îți zic din bunătate ce zic. Rezultatele tale la Bacalaureat nu schimbă nimic în lumea asta: mare parte dintre răuri tot de la nord la sud curg (in emisfera nordică), urșii panda nu se vor reproduce masiv ieșind din categoria speciilor pe cale de dispariție și prețul conservelor de ton va rămâne constant. Bine, părinții tăi se vor uita urât la tine o vreme (consider că părinților tăi le pasă de dezvoltarea ta academică), prietenii tăi vor pleca la facultate și vei ajunge un târâie-brâu într-un oraș de bătrâni…

Da’ nu-i așa de rău, jur eu. Duminică poți să te plimbi peste tot, pentru că toată lumea e la biserică, că le place mirosul de tămâie și transpirație și nu vei găsi niciodată pub-urile pline, pentru că toți cei care ar putea trece pe acolo te-au lăsat în urmă. Bineînțeles, asta dacă ai bani, asta dacă s-a uitat cineva mai departe de lipsa diplomei de Bac din dosarul tău. Da’ nu-i bai, e doar un viitor căruia îi dai cu piciorul. Că-i al tău, asta e mai nasol.

Acum un an am fost și eu picată din plop la simulare. M-am plâns și încă mă plâng de câtă materie a trebuit să îngrămădesc în căpuț într-un timp extraordinar de scurt (englezii folosesc verbul „to cram” pentru învățatul mecanic). Dar nu mi-am încrucișat mâinile la piept, refuzând să fac ceva. Nu, mi-am făcut timp și mi-am făcut treaba, pentru că într-a 12-a cam asta e treaba/jobul fiecăruia din noi: să învățăm astfel încât să nu trebuiască să trecem mai mult de o dată prin experiența Bac-ului.

So you know, suck it up, people, de alt sfat nu are nimeni nevoie, pentru că fiecare știe, în interiorul lui, care e metoda prin care poate ajunge să facă lucruri mari.

Leave a Reply

