Short stories

Domnu’ Zuck, eu nu știu ce să mai zic…

După cum bine (nu) știți, luni au avut loc simulări ale examenului de Bacalaureat, proba de Limba și Literatura Română, în toată țară. Adică Ministerul a simulat niște subiecte și elevii de-a 11-a și a 12-a au simulat că au înțeles ceva. După care diverși au prezentat colecția de primăvară 2014 a minunatelor perle descoperite printre paginile trudite ale tezelor.

Voi da acum citire unui mare creier al generației mele care, ieșind de la una din probleme Olimpiadei Naționale de Informatică din 2011, a spus: „Să știi, succesul e 99% transpirație și 1% inspirație. Fracțiunea aia infimă de inspirație e crucială, mai ales când nu o ai.” (Am folosit aceasta frază ca motto al tezei mele la matematica din clasa a 10-a; din păcate nu m-a ajutat cu nimic.) Deci da. Bravii școlari au transpirat din greu deasupra subiectelor, dar pe unii dintre ei inspirația n-a vrut să-i lovească nici în ruptul capului.

Nimic nu e mai savuros ca modul în care unii aleg să abordeze subiectul al II-lea, cel în care fiecare elev în parte trebuie să își prezinte opinia proprie și personală în ceea ce privește un concept dat. Până acum 2 ani această problematică trebuia legată de un citat; eu cred că acest lucru s-a schimbat în momentul în care un tânăr plin de zel și înțelepciune a afirmat următoarele:  “Personal nu este de acord cu acest citat, deoarece nu sunt femeie ca Nichita să stau să mă cochetez, aranjez și fardez în oglindă ca o matrahulă”, făcând referire la cele spuse de poetul român Nichita Stănescu, și anume „A avea un ideal înseamnă a avea o oglindă”. C-o avea legătură, că n-o avea legătură, cert e că, după ce această bâlbă și altele la fel de colorate au fost descoperite printre lucrările celor aflați în pragul maturității, Comisia Națională a decis să treacă jocul la un nivel mai puțin dificil, lărgind orizontul de prelucrare al problematicilor propuse. Nici n-a început bine 2014, că avem un eșantion mai mult ca generos de judecăți de valoare donat la bugetul de umor.

Cum trebuie găsită o metodă de a atrage elevii spre învățătură, cei mai mici dintre chinuiții de luni au avut de explicat, pe limba și după înțelesul lor, care este rolul rețelelor de socializare în viața tinerilor. Belea răspunsuri!

failbook Nimeni nu poate afirma că mediul online nu este o chestiune duală din punct de vedere al impactului avut asupra oamenilor. Da, e frumos și bine că putem comunica ușor cu aproape oricine, că avem referate gata scrise de alții, că găsim filme și seriale online și că putem să împărtășim cu toată lumea poze cu ceea ce mâncăm noi la prânz, dar toate aceste lucruri ne transformă în niște leneși care nu își mai dau interesul pentru aproape nimic și care, cel mai des, suferă de un cult al propriei personalități…ceva de nedescris.

Opinia mea este împărtășită și de alții, dar cred că ei o spun mai bine ca mine: „Eu am primit nota 4 la limba română, pentru că profesoara mi-a pus o întrebare din lecția pe care o preda și n-am știut să răspund, pentru că nu fusesem atent. Eram pe Facebook, mă distram cu prietena mea. Dar mai bine o notă proastă, decât să-mi pierd iubita. Prin urmare Facebook-ul are un rol pozitiv, dar și unul negativ.” (1. Ce făceai, mă, tu cu prietena ta pe Facebook în ora de Română?! 2. Dacă gagică-ta ți-ar da papucii pentru că nu-i răspunzi la mesaje în timp ce ești la școală…prietene, ține-te bine de ea, că alta nu te mai ia, așa neșcolit…)

Un alt aspect demn de luat în calcul constă în faptul că Zuckerberg n-a făcut obligatoriu, nici acum, un test de IQ și unul psihologic pentru a putea avea dreptul la un cont pe Facebook. Rușine, mă! Și încă ceva, să le interzică la profesori accesul, ce e asta, că doar ei nu sunt oameni ca noi și sigur, sigur își spionează elevii prin intermediul platformei sociale: „De pe rețelele de socializare am aflat metode noi de copiat. Dar se pare că și profu’ are cont de Facebook, că s-a prins și mi-a dat 2. Eu le-aș interzice profesorilor să-și facă cont de Facebook.” Așa că Zuck, eu nu știu ce să mai zic, că băieții ăștia (ți-)au zis-o prea bine.

PS: Elevii de-a 11-a au avut, la subiectul al III-lea, de caracterizat un personaj dintr-o comedie studiată. Adică, în principiu, de povestit despre unul din personajele lui Caragiale din „O scrisoare pierdută”. Sunt mulți cei care au început să vorbească/scrie despre „Dl. Goe”. Poa’ să-i întrebe cineva pe respectivii de ce răspund fără să fie întrebați?

2 thoughts on “Domnu’ Zuck, eu nu știu ce să mai zic…”

  1. Habar n-ai tu că până și „Baltagul” e comedie… Offf, nimic nu știi! De câte ori să-ți mai spun? :))

Leave a Reply

