Short stories

O bucata de carne tocata

Scriu aceste randuri in timp ce pe aragaz sfaraie de zor niste carne tocata. Ce gateste romanul? Nu asta conteaza (paste bolognese, na, curiosilor), dar nu de-aici ne luam lectiile de viata de azi. 

Dupa mai putin de 24 de ore pe plaiuri Pragheze, pot sa spun c-am invatat un lucru foarte important: cehul cand te vede prost, te ajuta. Eventual cu forta.

Asa se face ca ieri m-a palit pe mine mersul la Kaufland, sa aiba si gura mea ce sa manance. Dupa ce m-am chinuit pana am invatat cum se zice la ceapa (am si uitat intre timp, stati calmi) si-am reusit sa gasesc un sos de rosii numai bun, m-am indreptat catre zona de carneturi. Si ca orice doamna care se respecta, am avut mare grija cand am ales produsele.

  • Sa fie in termenul de garantie;
  • Cantitate mica;
  • Sa arate proaspat;
  • Sa aiba poza cu o vaca pe ambalaj.

Langa mine un domn, la vreo 50 de ani, se uita contrariat cand ma vede ce caserola aleg.

– No, no, no!

– Sorry?

-No!

-English?

-No. Czech?!

-No…

– Czech, Czech… (aici a mai urmat ceva, probabil rugandu-ma frumos sa-i invat limba, ca poate inteleg si eu ce cumpar)

Imi arata cu degetul catre caserola din mana mea si apoi catre vitrina frigorifica. Eu ma uit ca vaca la poarta noua. El imi mai arata o data. Fac semn din cap ca nu pricep. Si-mi smulge caserola din mana, o pune la loc si alege el alta. Eu in continuare aveam aceeasi privire usor pierduta in spatiu. Iau caserola aleasa de el, o pun la loc, o iau inapoi pe a mea. El din nou face schimbul. Si tot asa. Totul pe un background suav de “No, no, no!” si niste cuvinte care probabil imi preaslaveau nivelul de intelegere.

Pana la urma am inteles eu in capul meu ca sigur stie el ceva ce eu nu stiu si-am lasat-o asa.

– Thank you!

-Czech, Czech!

Deci si cum ar veni, o bucata de carne tocata nu-i o alta bucata de carne tocata si e foarte fericita ca-i o bucata de carne tocata. Sau mai bine o las pe Ada Milea, ca ea stie exact cum e cu bucatile astea de carne:

Leave a Reply

